Naujienos

Islangas.lt pataria: Pozityvus mąstymas: nustokite galvoti neigiamai ir taip sumažinkite stresą

Pozityvus mąstymas gali padėti nugalėti stresą ir netgi pagerinti Jūsų sveikatą. Remdamiesi pavyzdžiais, išmokite galvoti teigiamai.

Ar stiklinę matote pusiau tuščią ar pusiau pilną? Atsakyme į šį seną klausimą apie pozityvų mąstymą glūdi Jūsų požiūris į gyvenimą, nuomonė apie save. Jis taip pat parodo, ar esate optimistas ar pesimistas – o tai net gali turėti įtakos Jūsų sveikatai.

Iš tiesų, kai kurie tyrimai rodo, jog tokie asmeniniai bruožai kaip optimizmas ar pesimizmas gali paveikti Jūsų sveikatą ir gerovę. Pozityvus mąstymas, kurį dažniausiai lydi optimizmas, yra raktas į sėkmingą streso valdymą. O efektyvus streso valdymas siejamas su nauda sveikatai. Jei esate pesimistas – nenusiminkite, pozityvaus mąstymo galima išmokti.

Pozityvaus mąstymo supratimas ir teigiamas galvojimas
Pozityviai mąstyti anaiptol nereiškia slėpti galvą smėlyje ir vengti nemalonių gyvenimo situacijų. Pozityvus mąstymas – tai teigiamas ir produktyvus požiūris į nemalonius dalykus, tai taip pat galvojimas, jog nutiks geriausia, o ne blogiausia.
Pozityvus mąstymas dažnai prasideda teigiamu galvojimu. Galvojimu vadinamas kasdienis nesibaigiantis neišsakytų minčių srautas mūsų galvoje. Šios automatiškai kylančios mintys gali būti teigiamos arba neigiamos. Kai kurios jos kyla vadovaujant protui ir esant aiškioms priežastims, tačiau kitas paskatina klaidingos nuomonės, kurias susidarome dėl informacijos stokos.

Pozityvaus mąstymo nauda sveikatai
Tyrinėtojai atranda vis daugiau pozityvaus mąstymo ir optimizmo padarinių žmogaus sveikatai:

  • Ilgesnė gyvenimo trukmė
  • Lengvesnės depresijos formos
  • Mažesnis nuovargis
  • Didesnis atsparumas šalčiui
  • Geresnė psichologinė ir fizinė būklė
  • Mažesnė širdies ir kraujagyslių ligų rizika
  • Lengvesnis susidorojimas su sunkumais ir stresu

Nėra žinoma, kodėl pozityviai mąstantys žmonės gali džiaugtis aukščiau išvardintais sveikatos privalumais. Galbūt dėl to, jog jie patiria mažiau streso, o tai teigiamai veikia žmogaus organizmą. Taip pat manoma, jog optimistai dažniausiai renkasi sveikesnį gyvenimo būdą – daugiau sportuoja, sveikiau maitinasi, mažiau rūko ir vartoja mažiau alkoholio.

Atpažinkite negatyvų mąstymą

  • Filtravimas. Jūs kiekvienoje situacijoje išryškinate neigiamus dalykus, o teigiamus pamirštate. Pavyzdžiui, diena darbe buvo puiki. Jūs viską atlikote laiku ir net buvote pagirti už tokį greitą ir nuoseklų darbą. Tačiau Jūs pamiršote vieną smulkmeną. Tą vakarą Jūs galvosite tik apie tai ir visiškai pamiršite visus gautus komplimentus.
  • Asmeniškumai. Kai nutinka kas nors blogo Jūs automatiškai kaltinate save. Pavyzdžiui, sužinoję, jog vakarėlis su draugais atšauktas, Jūs nusprendžiate, jog jie visi pakeitė planus tik todėl, kad nenori vakaro leisti su Jumis.
  • Dramatizavimas. Jūs visada tikitės blogiausio. Ryte Jums atneša ne tą kavą, kurią užsisakėte, ir Jūs automatiškai galvojate, kad visa ši diena bus tikrai tragiška.
  • Poliarizavimas. Jūs viską vertinate tik gerai arba blogai, matote tik juodą arba baltą, nepripažįstate jokio vidurio. Norite viską daryti tobulai, nes priešingu atveju tai reikš visišką nesėkmę.

Susitelkite į pozityvų mąstymą

Negatyvų mąstymą galima pakeisti pozityviu. Procesas paprastas, tačiau prireiks šiek tiek pastangų ir laiko – juk vis dėlto kursite naują įprotį. Yra keletas būdų padėsiančių mąstyti ir elgtis pozityviau:

  • Nustatykite, ką norite pakeisti. Išsirinkite sritį, apie kurią dažniausiai galvojate neigiamai – ar tai būtų darbas, ar asmeniniai santykiai, ir skirkite tam kuo daugiau teigiamų minčių.
  • Tikrinkite save. Periodiškai kelis kartus per dieną sustokite ir įvertinkite, ką galvojate. Jei mintys neigiamos, pasistenkite į viską pažiūrėti pozityviau.
  • Pasitelkite humorą. Leiskite sau šypsotis ar juoktis, ypač, kai sunku. Streso patirsite mažiau, jei į viską žiūrėsite su humoru.
  • Gyvenkite sveikai. Mankštinkitės bent tris kartus per savaitę, tai teigiamai veikia nuotaiką ir mažina stresą. Maitinkitės sveikai ir mokykitės valdyti stresą.
  • Bendraukite su pozityviais žmonėmis. Būkite tikri, jog žmonės aplink Jus yra nusiteikę pozityviai ir Jus palaiko. Negatyvūs žmonės tik didina stresą.
  • Mokykitės galvoti teigiamai. Pradėkite nuo vienos paprastos taisyklės: nesakykite sau nieko, ko nesakytumėte kitam. Būkite sau atlaidus ir padrąsinantis. Jei kyla neigiamų minčių, kritiškai jas įvertinkite ir reaguokite į jas galvodami apie save teigiamai.

Štai keletas pavyzdžių, kaip neigiamas mintis paversti teigiamomis.

Negatyvus mąstymas
Pozityvus mąstymas
Aš to niekada nedariau. Tai puiki proga išmokti kažko naujo.
Tai per daug sudėtinga. Pažiūrėsiu į tai kitu kampu.
Neturiu tam galimybių. Būtinybė yra išradimų motina.
Aš tingiu tai atlikti. Tai nenumatyta mano darbotvarkėje, bet galima pakeisti prioritetus.
Jokių šansų, kad tai pavyks. Aš galiu pabandyti tai įgyvendinti.
Tai per daug didelis pokytis. Pabandyti galima.
Niekam neįdomu su manimi bendrauti. Pažiūrėsiu, ar pavyks atverti kelius bendravimui.
Šitoje srityje aš jau tikrai nepatobulėsiu. Reikia pasistengti dar patobulėti.


Galvokite teigiamai kiekvieną dieną
Nesitikėkite iš pesimisto per naktį pavirsti optimistu, tačiau, nuolat mokantis galvoti teigiamai, galiausiai tapsite mažiau kritiškas savo ir kitų atžvilgiu. Kai būsite pozityviai nusiteikęs, ne tik geriau jausitės, bet ir aplinkiniams bus maloniau šalia Jūsų būti.


Parengta pagal Mayo Clinic informaciją

Dalinkis:

 


Tinklaraštis



Prisijunk prie
mūsų Facebook



Sekite mūsų
Twitter naujienas



Klauskite
neurologo



Terminų žodynas


© Visos teisės saugomos